Etiketter

Bakverk (9) Bröd (19) Candida (34) Efterrätt (20) Favoritrecept (5) Frukost (7) Jul (12) Lunch (21) Lättlagat (9) Middag (30) Onyttigheter (7) Paleo (68) Plockemat (17) Raw (1) Smoothie (7) Smått och blandat (23) Snacks&Godis (10) Soppa (15) Vegetariskt (7)

Paleoglass

Paleoglass

  • 5-6 glassar: 
  • 2 bananer 
  • 2 dl kokosmjölk 
  • 1,5 msk mandelsmör eller jordnötssmör 
  • 1,5 msk kakao 

  • Gör såhär: 
  • 1.Mixa alla ingredienser till en slät konsistens i en mixer eller matberedare. 
  • 2.Häll upp smeten i glassformar och frys in. 

  • Sockerfri choklad
  • 1 msk mandelsmör eller jordnötssmör 
  • 1 msk kokosolja 
  • 1/2 msk honung 
  • 1/2 msk kakao 
  • 1/2 krm äkta vaniljpulver 

  • 1.Smält alla ingredienser på svag värme i en liten kastrull. 
  • 2.Rör ordentligt tills det blir en slät och klumpfri chokladsmet. 
  • 3.Låt svalna något. 
  • Jag frös mina glassar över natten och tog därefter ut glassarna ur formarna. Jag doppade formarna snabbt i lite ljummet vatten för att få dem att lossna. När jag fått loss alla glassarna la jag dem på ett fat och garnerade med choklad och frystorkade jordgubbar och sedan la jag in dem i frysen igen. Glassarna blev lite hårda. Därför är det bra att ta ut dem ur frysen en stund innan de ska ätas.